Autorski program zajęć kulinarnych |
Czwartek, 06 Czerwiec 2019 10:03 | |||
Innowacja pedagogiczna„Odkrywamy nowe potrawy i smaki – kuchnie różnych narodów”projekt edukacji kulinarnej dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych W roku szkolnym 2018/2019 w Zespole Szkół Gastronomicznych w Białymstoku została opracowana i wdrożona innowacja pedagogiczna – autorski program zajęć kulinarnych w ramach projektu edukacji kulinarnej „ Odkrywamy nowe potrawy i smaki – kuchnie różnych narodów” dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych. Inspiracja do wprowadzenia innowacji pedagogicznej w klasie drugiej Technikum Gastronomicznego, zawód – technik żywienia i usług gastronomicznych pojawiła się w celu uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły. Innowacja pedagogiczna poszerza i pogłębia wiedzę gastronomiczną, pobudza i rozwija zainteresowania kulinarne oraz doskonali umiejętności praktyczne. Umożliwia poznanie innych kuchni narodowych, których nie ma w programie zajęć 13 grudnia 2018 r. odbyły się pierwsze zajęcia kulinarne, na których uczniowie z klasy II TF Technikum Gastronomicznego przedstawili w formie prezentacji multimedialnej zebrany i opracowany materiał z zakresu charakterystyki kuchni angielskiej, a mianowicie:
17 stycznia 2019 r. odbyły się drugie zajęcia kulinarne, na których uczniowie z klasy II TF Technikum Gastronomicznego przedstawili w formie prezentacji multimedialnej zebrany i opracowany materiał z zakresu charakterystyki kuchni niemieckiej, a mianowicie:
7 lutego 2019 r. odbyły się trzecie zajęcia kulinarne, na których został przedstawiony zebrany i opracowany materiał z zakresu charakterystyki kuchni amerykańskiej, a mianowicie:
4 kwietnia 2019 r. odbyły się piąte zajęcia kulinarne, na których uczniowie z klasy II TF Technikum Gastronomicznego przedstawili w formie prezentacji multimedialnej zebrany i opracowany materiał z zakresu charakterystyki kuchni indyjskiej, a mianowicie:
23 maja 2019 r. odbyły się szóste zajęcia kulinarne, na których uczniowie z klasy II TF Technikum Gastronomicznego przedstawili w formie prezentacji multimedialnej zebrany i opracowany materiał z zakresu charakterystyki kuchni tureckiej, a mianowicie:
Autorzy projektu po prezentacji zadawali pytania z zakresu przedstawionego materiału i otrzymywali informację zwrotną od słuchaczy. Zadaniem uczestników projektu było:
Uczniowie pracowali w zespołach, dobierali surowce do sporządzania potrawy i dokonywali ich oceny jakości, organizowali stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska, dobierali sprzęt i urządzenia do sporządzania potrawy oraz zastawę stołową do ekspedycji potrawy, sporządzali zaplanowaną potrawę, porcjowali, dekorowali, podawali i oceniali wykonaną potrawę. Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych metodą projektów. Podczas wykonywania ćwiczeń praktycznych przestrzegali zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, dbali o higienę osobistą i produkcji, oszczędnie gospodarowali surowcami, współpracowali w zespole. Sporządzone wyroby były bardzo smaczne i estetycznie podane. Tempo pracy było odpowiednie. Na zajęciach kulinarnych panowała twórcza i miła atmosfera. Uczniowie w trakcie zajęć: Wszystkim uczestnikom zajęć kulinarnych serdecznie dziękuję. Olszewska Elżbieta
|
|||
Zmieniony: Czwartek, 06 Czerwiec 2019 10:13 |