Cele i założenia projektu |
Wtorek, 06 Listopad 2012 11:17 | |
W roku szkolnym 2012/2013 szkoła nasza bierze udział w realizacji Projektu innowacyjnego ZSHE - „Nauki ścisłe priorytetem społeczeństwa opartego na wiedzy”. Poprawa efektów kształcenia w zakresie nauk ścisłych i przedsiębiorczości poprzez modernizację programów, metod i środków nauczania oraz zwiększenie zainteresowania uczniów rozwijaniem kompetencji w dziedzinie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych a także wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cele szczegółowe: 1.Podniesienie jakości kształcenia w zakresie nauk ścisłych 2.Zmiana osobistego negatywnego nastawienia uczniów do pokonywania trudności w dziedzinie przedmiotów ścisłych 3.Zwiększenie szansy na podniesienie kompetencji uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych 4.Dostosowanie oferty szkoły w zakresie nauk ścisłych do potrzeb społecznych 5.Wskazanie możliwości rozwoju i planowania ścieżki kariery zawodowej młodzieży pochodzącej ze środowisk o niskich aspiracjach związanych z wykształceniem 6.Poszerzenie wiedzy młodzieży na temat kierunków rozwoju zawodowego związanych z przedmiotami ścisłymi 7.Wskazanie praktycznego podejścia do zastosowania wiedzy 8.Zmiana charakteru kształtowania postaw przedsiębiorczych młodzieży z teoretycznego na podnoszący kreatywność i zdolność praktycznego zastosowania wiedzy.Realizacja założeń projektu następuje poprzez przeprowadzenie zajęć testujących z zakresu nauk ścisłych i przedsiębiorczości. Nauczyciele matematyki, fizyki, chemii, informatyki testują: scenariusze zajęć przygotowanych dla uczniów zainteresowanych danym przedmiotem, scenariusze lekcji opartych na doświadczeniach z praktyki zagranicznej oraz scenariusze lekcji z wykorzystaniem gier symulacyjnych i poradników multimedialnych. Nauczyciele matematyki testują również scenariusze zajęć przygotowujących uczniów do zdawania matury na poziomie rozszerzonym. Oprócz zajęć stacjonarnych, przewidziane są również zajęcia testujące wyjazdowe:
|
|
Zmieniony: Wtorek, 06 Listopad 2012 11:27 |