Menu główne
- - - - - - - - - - - - - - - -
Historia i WoS
- - - - - - - - - - - - - - - -
Przebsiębiorczość
- - - - - - - - - - - - - - - -
Żywienie
- - - - - - - - - - - - - - - -
English Website
Fascynacje
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ścieżki kariery zawodowej absolwentów
- - - - - - - - - - - - - - - -
Gastronomik wczoraj i dziś
Konkurs Gastronomiczny
Wyszukiwarka
Metoda projektu w 2 TD Drukuj Email
Środa, 11 Maj 2011 19:02
Metoda projektu na zajęciach technologii gastronomicznej w klasie 2 TD.

Na lekcji technologii gastronomicznej już po raz drugi pracujemy metodą projektu. W tym roku tematem przewodnim było "Sporządzanie, podawanie i ocena potraw z podrobów".

Zostaliśmy podzieleni na siedem dwuosobowych grup i otrzymaliśmy tematy szczegółowe. Do wyboru mieliśmy różne podroby: wątrobę, nerki i serca, ozory, mózgi, żołądki przeżuwaczy, nogi i głowy wieprzowe, wołowe i cielęce, płuca i śledzionę. Naszym zadaniem było wykonanie potrawy z wykorzystaniem podrobów i opracowanie zagadnień, które występują na egzaminie zawodowym, m.in. sporządzenie zapotrzebowania na surowce i półprodukty, dobór metod i technik obróbki surowców, schemat blokowy przebiegu procesu wykonania potraw, obliczanie ceny i kosztu posiłku.

Każda para miała do opracowania charakterystykę, obróbkę wstępną i cieplną oraz zastosowanie w technologii podrobów. To wszystko powinno być zawarte w teczce portfolio. Dodatkowym zadaniem było wykonanie prezentacji multimedialnej. Od podpisania kontraktu do prezentacji swojej pracy na forum klasy mieliśmy 4 miesiące.

W tym czasie mogliśmy korzystać z pomocy nauczyciela, konsultując się i wyjaśniać wątpliwości. Jest to dużym plusem metody projektu. Takie porady pozytywnie wpłynęły na jakość naszego projektu. 28 marca na zajęciach kolejno prezentowaliśmy zebrane materiały. Po części teoretycznej przyszła pora na cześć praktyczną. Przystąpiliśmy do sporządzania potraw. Zebrane materiały przedstawione na forum klasy, pisemny raport w formie teczki portfolio, prezentacja multimedialna i wykonana potrawa były oceniane według wcześniej ustalonych kryteriów.

Wszyscy uczestnicy zajęć zgodnie potwierdzają, że metoda projektu pozwala oswoić się z egzaminem zawodowym (do którego przystąpimy już za 2 lata). Taka forma pracy rozwija samodzielność, umiejętność współpracy w grupie, planowanie i organizacja własnej pracy, formułowanie i wyrażanie swoich opinii na forum klasy, a co najważniejsze integruje członków grupy. Metoda projektu jest OK.
 
fotogaleria Embarassed

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmieniony: Środa, 11 Maj 2011 19:09