Menu główne
- - - - - - - - - - - - - - - -
Historia i WoS
- - - - - - - - - - - - - - - -
Przebsiębiorczość
- - - - - - - - - - - - - - - -
Żywienie
- - - - - - - - - - - - - - - -
English Website
Fascynacje
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ścieżki kariery zawodowej absolwentów
- - - - - - - - - - - - - - - -
Gastronomik wczoraj i dziś
Konkurs Gastronomiczny
Wyszukiwarka
Hrobod SA Białystok Drukuj Email
Środa, 21 Kwiecień 2010 08:43

Dnia 10.03.10r. odbył się Dzień Przedsiębiorczości. Spędziłyśmy go w hurtowni odzieży roboczej i ochronnej "Hrobod"

Punktualnie o godzinie 10.00 stawiłyśmy się w gabinecie dyrektora oddziału. Wyczerpująco odpowiedział na nasze pytania. Dowiedziałyśmy się, że główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. W Białymstoku to jedynie oddział.

W firmie zatrudnieni są handlowcy, sprzedawcy i magazynierzy. Zadaniem handlowców jest rozprowadzanie towaru po innych firmach. To bardzo odpowiedzialne zadanie, gdyż mają oni styczność z dyrektorami, zastępcami dyrektorów i innymi wpływowymi ludźmi. Dlatego też na tym stanowisku wymagane jest wykształcenie wyższe, nie koniecznie kierunkowe. Zapewne dlatego, iż nie ma takiego wydziału, który przygotowałby człowieka stricte na to stanowisko. Otrzymują wynagrodzenie prowizyjne, co oznacza, że im więcej sprzedadzą, tym większą dostaną wypłatę.
 
Sprzedawcy obsługują klientów na miejscu, w samym oddziale. Zanim rozpoczną pracę, podobnie jak handlowcy, muszą przejść co najmniej trzy miesięczne szkolenie. Jest to konieczne ze względu na szeroki zakres asortymentu. Pracownik musi wiedzieć do czego służy dana część odzieży roboczej lub ochronnej, przed czym chroni, jakie są jej właściwości, do jakich zajęć są niezbędne konkretne elementy. Jest to niewątpliwie bardzo odpowiedzialna praca.
 
Zadaniem magazynierów jest kontrola stanu magazynu, wydawanie towarów na podstawie faktury wystawionej w biurze, przyjmowanie dostaw i składanie zamówień.
 
Aby pracować w danej firmie, na stanowisku handlowca trzeba mieć dobrą prezencję, trzeba umieć rozmawiać z ludźmi, być w stanie nakłonić ich do naszego zdania. Praca ta wymaga kontaktu z ważnymi ludźmi, więc niezbędne są też elokwencja i obycie w "dobrym" towarzystwie. Tak na tym stanowisku, jak i w przypadku sprzedawcy wymagana jest rzetelność, odpowiedzialność i konsekwencja w dążeniu do celu. Samo szkolenie wymaga cierpliwości i zapału, nie wspominając o łatwości przyswajania wiedzy.
 
W hurtowni od samego rana panował ruch. Co chwila ktoś przychodził z większym lub mniejszym zamówieniem. Pracownicy ciągle odbierali telefony, sami dzwonili w tyle miejsc, że w pewnym momencie przestałyśmy na to zwracać uwagę. Obejrzałyśmy dokładnie w tym czasie asortyment, zapoznałyśmy się z teoretyczną stroną pracy w takiej firmie.

Sprawdzałyśmy na własnej skórze niektóre z elementów odzieży.

 

Okazało się, że te ogromne słuchawki rzeczywiście nie przepuszczają dźwięków, a kaski, mimo, że wyglądają dość niepraktycznie, są bardzo przydatne. Fartuszki sprzedawczyń nie są tak niewygodnie jak mogłoby się wydawać, a masywne buty ochronne są tak naprawdę lekkie i bardzo wygodne.
 
 

 
Po trzech godzinach uprzejmie podziękowałyśmy pracownikom za wyjaśnienia, panu dyrektorowi za możliwość przyjścia do firmy i pożegnałyśmy się.
 
Praca w takiej firmie niewątpliwie wymaga szerokiego zakresu wiedzy, wykształcenia i silnego charakteru. Osób pracuje tam niewiele, a atmosfera jest przyjazna i serdeczna. Mimo to, nie jest to raczej wymarzony zawód, choć daje poczucie stabilności. Jeśli ktoś spełnia wszystkie warunki niezbędne do zatrudnienia i zależy mu na stałej, pewnej pracy, jest to idealne miejsce dla niego.
Elżbieta Turosieńska
Katarzyna Dzienis
Ewelina Adamska
Kl. III ze

 

Zmieniony: Środa, 21 Kwiecień 2010 08:48